ZIELONO MI TU

WITAJCIE SERDECZNIE NA MOIM BLOGU ZIELONO MI TU

wtorek, 25 grudnia 2012

Sernik delikatny jak chmurka

WESOŁYCH ŚWIĄT



Z okazji Świąt Bożego Narodzenia piekę sernik w silikonowej formie w kształcie gwiazdy. 
Podzielę się z Wami wypróbowanym przepisem.
Sernik ten zaskoczy Was delikatnym, aksamitnym smakiem. Ciasto jest niezwykle puszyste, wręcz rozpływa się w ustach.  



Składniki:

1 kg sera twarogowego o śmietankowej konsystencji (dowolnej marki)
100 ml śmietany 30 %
4 jajka (powinny mieć temperaturę otoczenia, tak więc należy je znacznie wcześniej wyciągnąć z lodówki)
250 g cukru pudru
1 łyżeczka cukru waniliowego lub miąższ z 1/2 laski wanilii
3 łyżki mąki ziemniaczanej
szczypta soli
50 g rodzynek sułtańskich
50 g skórek pomarańczowych kandyzowanych

Przygotowanie:



  • Żółtka oddzielić od białek, następnie żółtka utrzeć z cukrem pudrem i cukrem waniliowym oraz wanilią na pulchną masę. 
  • Białka osobno ubić ze szczyptą soli na sztywną masę.
  • Następnie do miski z ubitymi żółtkami przełożyć ser, śmietanę, rozmieszać całość mikserem, dodać mąkę ziemniaczaną . Wszystko dokładnie zamieszać. 
  • Dodać sparzone rodzynki oraz skórki pomarańczowe.
  • Na końcu dodać ubite białka i delikatnie rozmieszać łyżką. 





  • Przełożyć ciasto do nasmarowanej masłem formy lub tortownicy, oprószonej mąką. Włożyć do nagrzanego piekarnika na 170-180 stopni na 1 godzinę. Czas pieczenia i temperatura tak naprawdę zależy od rodzaju piekarnika. Każdy ma już wypróbowane możliwości swojego piekarnika, tak więc tę kwestię pozostawiam do własnej oceny.





  • Ciasto po upieczeniu i wystygnięciu przekładamy na folię. W przypadku tej formy, to co było górą kładziemy jako spód, gdyż wzór wytłoczenia jest wtedy bardziej widoczny. Następnie posypujemy cukrem pudrem albo polewamy dowolną polewą. Ja na życzenie dzieci polałam lukrem i udekorowałam ich ulubioną posypką czekoladową i złotymi kuleczkami:-). Gotową gwiazdę przekładamy na ozdobną paterę.



W ubiegłym roku udekorowałam sernik polewą kajmakową oraz płatkami migdałów i też był bardzo smaczny:-)




Tradycyjnie w ciągu roku robię ten sernik również na spodzie z kruchego ciasta na prostokątnej blaszce. Do tego robię kratkę z ciasta kruchego na wierzchu, czyli powstaje tradycyjny sernik krakowski. Jednak to dosyć czasochłonne, a ja wczoraj normalnie byłam w pracy, więc skorzystałam z wersji minimalistycznej przy użyciu mojej ulubionej formy z motywem świątecznym.

Czasem też dodaję do środka kawałki brzoskwini z puszki, odsączone z soku. Pychotka:-)

Gdyby kogoś zainteresowała zaprezentowana tu silikonowa forma, to jest dostępna w sklepie internetowym:


Ciasto najlepiej przygotować dzień wcześniej przed planowanym podaniem, gdyż wtedy lepiej się kroi. Gotowe ciasto należy przechowywać w lodówce, najlepiej w plastikowym pojemniku na ciasto, które są dostępne w każdym markecie (żeby nie chłonęło innych zapachów z lodówki).

 SMACZNEGO:-)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz