ZIELONO MI TU

WITAJCIE SERDECZNIE NA MOIM BLOGU ZIELONO MI TU

poniedziałek, 9 grudnia 2013

Dekoracje świąteczne - CHRISTMAS DECORATIONS DIY










KOCHANI:-) Nadszedł ten najbardziej ulubiony przeze mnie moment w roku - czas przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia.
Uwielbiam klimat tych wyjątkowych świąt i co roku staram się stworzyć w swoim domu ciepłą i przyjemną atmosferę oczekiwania na Wigilię.
Zaczynam od dekoracji świątecznych, które od kilku lat tworzę sama.

Dziś mam możliwość podzielić się z Wami swoimi pomysłami.


Najświeższą propozycję wykonanych przeze mnie wianków i stroików znajdziecie tutaj:


http://zielonomitu.blogspot.com/2015/11/dekoracje-swiateczne-wianki-i-stroiki.html



http://zielonomitu.blogspot.com/2014/11/wianki-dekoracje-bozonarodzeniowe-czas.htm

 

Poniżej wianki i stroiki wykonane w poprzednich sezonach świątecznych

 


 

 


Jeden z moich najpiękniejszych stroików świątecznych  na stół wykonany dla mojej koleżanki Ewy z bloga :

http://www.wilczagora.blogspot.com/









WIANEK SREBRNO-BIAŁY







WIANEK W FIOLETACH







 WIANEK ADWENTOWY CZERWONO-BIAŁY








 WIANEK W BIELI I BŁĘKITACH








STROIK W CZERWIENI ze złotymi akcentami.



 

  

WIANEK NA DRZWI LUB ŚCIANĘ W CZERWIENI I ZŁOCIE 

 




 

 

 

 

WIANEK W ZIELENI NA DRZWI LUB ŚCIANĘ ALBO STROIK NA STÓŁ

 

 

 

 

 

 

 

 WIENIEC NA STÓŁ W BIELI, SZAROŚCIACH I CZERWIENI

 

 




 

 

WIENIEC ADWENTOWY W CZERWIENI

 

 

 

 

 

 

 

 

STROIK ŚWIĄTECZNY MONO

 

 



 

 

WIANEK DERENIOWO-BRZOZOWY BIELONY  

 

Najnowsza propozycja to wianek ręcznie wykonany z gałązek derenia z wplecionymi witkami brzozowymi, następnie bielony. 

Średnica ok. 40 cm.

Bombki szklane w spokojnej kolorystyce szarości, bieli, srebra  i antracytu. Wykończony delikatnymi perełkami.





A tak wyżej pokazany wianek prezentuje się na drzwiach mojej koleżanki.

 



 

 

WIANEK W WOALCE

 

Przedstawiam wianek wykonany z podkładu z wikliny, delikatnie przetarty białą i szarą farbą, dodatkowo owinięty pędami wierzby mandżurskiej z delikatną siatką jutową.

Udekorowany bombkami szklanymi w różnych odcieniach koloru niebieskiego, z domieszką mlecznej bieli i srebra, z naturalną bieloną szyszką, jutowym prezencikiem i ślicznymi gwiazdkami. Do tego świeże gałązki jodły ozdobione pachnącym świętami anyżem.


Średnica 35 cm.

 

 









 

WIANEK LADY IN RED


Wianek na drzwi lub ścianę. Wykonany ręcznie z najwyższą starannością wianek z witek brzozowych na konstrukcji z gałązek derenia i opleciony pędami winobluszczu.

Średnica 40 cm. 






A poniżej ten sam wianek w nowym wcieleniu . Propozycja jako stroik świąteczny na stół, po dodaniu wypełnienia w postaci wianka na podstawie dereniowej, z gałązkami jodłowymi i dekoracjami m. in. z lasek cynamonu, anyżu oraz szyszek.

Po sezonie świątecznym zielony stroik można zutylizować, natomiast stałą część można schować do pudełka na kolejne sezony świąteczne.Ten wianek na pewno będzie mi długo służył.







WIANEK BLUE SKY


Wianek wykonany  pięknym beżowym przecieranym podkładzie z wikliny, z dodatkiem jutowej delikatnej siatki, ze szklanymi bombkami w odcieniach niebieskiego i beżu, wzbogacony zielonym wkładem w postaci wianka na podstawie dereniowej, z gałązkami jodłowymi i dekoracjami m. in. z lasek cynamonu, anyżu oraz szyszek i dekoracyjnej kuli z goździków. Przepiękny i pachnący świętami.

 Średnica 40 cm.

 







EKO WIANEK - WERSJA II z MIKOŁAJEM


A oto moja wersja zeszłorocznego wianka Ani w nowej szacie. Wykonany na obręczy z derenia, udekorowany gałązkami jodłowymi z dodatkiem naturalnych ozdób, m. in.  z juty, lasek cynamonu, orzechów włoskich i laskowych, szyszek, faszyny, suszonych plastrów pomarańczy, lnianych wstążeczek i drewnianych ozdób.


Średnica 50 cm ( do 90 cm w dół).

 



 



WIANEK RETRO - WIKLINOWY

 

Kolejna propozycja to wiklinowy wianek w naturalnej, subtelnej tonacji beżu, ozdobiony oryginalną tasiemką, zakończoną uroczym akcentem w postaci 2 szklanych serduszek.

Średnica tego wianka to 40 cm.

Ozdoby są bardzo proste, naturalne, a po odjęciu bombek i zastąpieniu ich innym detalem, wianek może służyć cały rok.

Szczegóły z bliska



  

WIANEK NEW DESIGN STYLE



               Druga propozycja to niezwykle oryginalny, elegancki  wianek świąteczny na drzwi lub ścianę , idealnie pasujący do nowoczesnej architektury i  wnętrz. 
Wykonany ręcznie od podstaw z naturalnych  gałązek brzozowych i wysokiej jakości bombek szklanych, naturalnej szyszki oraz drobnych srebrnych gwiazdek. 


Wianek  w kolorystyce szarości i delikatnej bieli wprowadzi niezwykłą atmosferę do nowoczesnego domu.


Średnica koła 40 cm plus gałązki wykończone ozdobnymi perełkami, całość ok. 50 w cm.







WIANEK ADWENTOWY

 

 


Jak zrobić wiszący wianek adwentowy, zbudowany na podwójnej obręczy?

Stelaż górny zbudowałam z gałązek derenia: 2 trójkąty złożone w gwiazdę, następnie obłożone gałązkami świerka.

Potrzebne są:
gałązki derenia, gałązki świerka i czerwony oraz zielony drucik florystyczny, dostępne na giełdzie kwiatowej np.w Tychach.

WIANEK ADWENTOWY KROK PO KROKU:








Dolny stelaż stanowi samodzielnie wykonany wianek z witek brzozowych. Taka konstrukcja powoduje, że wianek jest bardzo przestrzenny i nie tylko sprawia wrażenie bardzo lekkiego, ale taki jest naprawdę. Jest naprawdę dużo lżejszy, niż wianek na podkładzie słomianym. I bez obaw można go powiesić na haku zamocowanym do sufitu podwieszanego z płyt G-K.




WIANEK BRZOZOWY - KROK PO KROKU


A teraz pokażę Wam krok po kroku, jak samodzielnie zrobić wianek z witek brzozowych. Taki sam, jak ten, który wykorzystałam, jako element konstrukcyjny do mojego wianka adwentowego.

Poszukajcie w lesie brzozy, która ma opadające w dół do ziemi, giętkie gałązki. Wybierzcie gałązki o długości ok. 100- 120cm, o  dwóch grubościach: te grubsze do 0,4 cm na wianek,  cieńsze, bardziej wiotkie- do owijania wianka, zamiast drucika (kilka sztuk).



 Dzielicie je na 3 mniej więcej równe części.




Zaplatacie ciasno w tradycyjny warkocz. Wyrównujecie go łapkami, żeby był bardziej obły w kształcie. Wystające nieestetycznie gałązki wplatacie wgłąb lub docinacie sekatorem.




 Następnie formujecie koło wykorzystując, jako wzorzec np. słomiany podkład.




Następnie ciasno związujecie dookoła tymi cieńszymi witkami brzozowymi. Grubszą końcówkę gałązki wplatacie głęboko w wianek, a resztą owijacie dookoła. I zakańczając znów wplatacie wgłąb wianka. Wygląda to bardziej estetycznie, niż brązowy drucik florystyczny (zwłaszcza z bliska).







A następnie formujecie kształt wianka korzystając z czegoś okrągłego, np. piłki do siatkówki. Ja skorzystałam z lampionu. Pozostawcie go  tak na kilka godzin. A następnie możecie przystąpić do dalszego ozdabiania wianka wg własnego gustu.
Po udekorowaniu z powodzeniem można go również  wykorzystać , jako wianek na stół lub na drzwi bez względu na okazję.






Do mojego wianka adwentowego wykonałam samodzielnie również inne dekoracje.

 

 OZDOBY Z FILCU

 

Wszystkie materiały, które są potrzebne do pracy widoczne są na zdjęciu poniżej.
Jak widać foremka w kształcie choinki z Wiltona może mieć również inne zastosowanie, niż wyłącznie do tradycyjnych pierniczków.




Na miękkim filcu wystarczy odcisnąć wzór za pomocą foremki. Można też odrysować kształt przy użyciu kredy krawieckiej w sztyfcie.




Wycinamy wg wzoru. Na tym etapie można też doszyć ozdoby. Ja zrobiłam to w trakcie zszywania choinek, ale wygodniej jest to zrobić wcześniej, przed zszyciem.
 



 Wnętrze wypełniamy watą bawełnianą i zszywamy do końca.


I prawie gotowe, jeszcze trzeba doszyć pętelkę.




 W ten sam sposób można zrobić dekoracje świąteczne o dowolnym kształcie, np serca, gwiazdki itp.



 A tutaj prezentuję gotowy wianek adwentowy, ozdobiony dodatkowo choinkami z filcu 






INNE MOJE PROPOZYCJE NA WIANEK BOŻONARODZENIOWY



Poniżej prezentuję wianek na drzwi, który wykonałam na podkładzie z derenia, z wykorzystaniem gałązek świerka, jodły concolor i cyprysika, brzozowych listków i wielu innych naturalnych ozdób.







A tu kolejny mój wianek. Baza wianka oczywiście z witek brzozowych. Wykorzystałam ten sam wianek, którego wykonanie pokazywałam wcześniej. Całość lekko przyprószona sztucznym śniegiem. Szyszki  oczywiście naturalne:-) Jabłuszka rajskie plastikowe, ale ładnie wykonane.







Wianek z naturalnych gałązek świerka, jodły i sosny himalajskiej.







Z kolei z resztek m. in. faszyny, szyszek i juty powstała mała dekoracja: choinka z prezencikami.





Serdecznie pozdrawiam wszystkich odwiedzających.

Zapraszam do częstego odwiedzania mojego bloga.

Kochani!!!

WYJĄTKOWYCH ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA!!!


 


31 komentarzy:

  1. Zaglądam...a jakże...:):):)
    i ja dziękuję za twórcze spotkanie...wymianę materiałami ;) i liczę na powtórkę...:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ...a,zakochałam się w tych wstążeczkach z śnieżynkami...:)
    No i wianek brzozowy...pierwsza klasa!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Aniu, tak się cieszę:-)Dla mnie to Ty jesteś GURU:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomysły super i dekoracje boskie! Anita i Ania - zdolne z Was Dziewczynki :D Pozdrawiam :d

    OdpowiedzUsuń
  5. Gosiu, dziękuję w imieniu swoim i Ani:-) Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj no to narobiłaś, zamiast sprzątać na święta to ja będę kleić, pleść, przyklejać i bóg wie co jeszcze :) filc już zamówiłam:) dziękuję za natchnienie...powtórzę się...zuch z Ciebie dziewczyna:) Monika K-G

    OdpowiedzUsuń
  7. Cieszę się, że mogłam kogoś zainspirować:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wasze wianki są przepiękne i naturalne. Bosko! Gdyby nie to, że w tym roku postawiłam na pierniczki a doba ma 24h to już znosiłabym gałązki do mieszkania. Ehhh

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie za odwiedziny i komentarz pierwszej nieznajomej:-) Jak tylko znajdę więcej czasu, to poczytam też Twojego bloga. Już sam tytuł mnie zaintrygował. Wpisałam się do członków. Zapraszam też, abyś zalogowała się u mnie:-)
      Uwielbiam jeść czekoladę i bardzo mi się podobał film pt. "Czekolada".
      Zapraszam częściej. Będzie bardzo różnorodnie i mam nadzieję, że ciekawie, żeby każdy mógł znaleźć tutaj coś dla siebie:-)

      Usuń
  9. Doskonały opis jak zrobić wianek świąteczny! Na pewno sama spróbuję taki wykonac na zbliżające się świeta! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Ogromnie mi miło, że ten wątek cieszy się taką popularnością.
      Zaglądajcie, bo wkrótce pokażę nowe dekoracje i pomysły na święta Bożego Narodzenia.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  10. Pięknie !!! Aleś się rozwiankowała...;) tzn. rozwinęła w temacie...:):):)
    Gratuluję...:)
    Widzę, że też Cię zainspirowałam z jednym....;)
    My favourite....ten dla Gosi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:-) Jak się rozpędziłam, to przestać nie mogę:-)

      Twoja inspiracja, tym razem moje wykonanie:-) Jakbyśmy tak razem usiadły, to wyszłoby więcej takich cudownych rzeczy. Przemyśl to:-)
      Buziaki

      Usuń
    2. Anita, jesteś wielka! Ciekawe, który dla mnie......hi, hi. Buziaki

      Usuń
    3. Dziękuję Besiu:-) Dla Ciebie jak zwykle niespodzianka:-)

      Usuń
  11. Rok temu zostałam szczęśliwą posiadaczką jednego z wianków Anity. W tym roku znów zdobi moje drzwi i wygląda jak nowy-wiadomo, super jakość;). Polecam wszystkim, którzy jeszcze choć trochę się wahają, piękna inwestycja na lata:).
    Aaa, ten nowy wieniec adwentowy w czerwieni też jest już mój! Dziękuję!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Haniu za opinię:-) Cieszę się ogromnie, że kolejny raz trafiłam w Twój gust:-)

      Usuń
  12. Śliczne, piękne, wspaniałe ;) Tyle ciekawych i inspirujących pomysłów.
    Na pewno skorzystam.
    Cieszę się,że tu trafiłam. Pozdrawiam cieplutko.Iwona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Iwonko serdecznie za odwiedziny i wiele miłych słów:-) Zapraszam częściej:-) Pozdrawiam równie ciepło:-)

      Usuń
  13. Najbardziej podoba mi się stroik MONO :) bardzo elegancki :)
    Zapraszam też do obejrzenia mojej twórczości:
    http://szlachcicnazagrodzie.createandbe.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za odwiedziny. Ja mam aż 3 faworytów:-), w tym jeden którego jeszcze nie zdążyłam pokazać:-)

      Byłam na Twoim blogu z krótką wizytą, będę zaglądać:-)

      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  14. o kurcze super tutaj !!
    mnóstwo ślicznych zdjęć !

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziękuję za odwiedzinki. Śliczne dekoracje a wianki szczególnie :) Ciekawe co zmajstrujesz na Wielkanoc :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawe i piękne wianki, a jakie różnorodne, każdy wyjątkowy. Zapraszam również do odwiedzin u siebie: http://www.dekoracje-okazje.pl

    OdpowiedzUsuń
  17. bardzo ladne wianki.bede zaladac.

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne stroiki. Najładniejsze są z czerwonymi motywami.

    Zapraszam do mnie na ozdoby świąteczne.
    http://handmadeandcooking.blogspot.com/2014/12/bombka-z-choinka-w-srodku.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie za miłą wizytę. Już zaglądam do Pani:-) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  19. piękne wianki, dekoracji na święta nigdy dość, ale wymagają sporo pracy, wygląd 6+

    OdpowiedzUsuń
  20. chciałam coś zrobić ze swoimi Skarbami, ale to za ciężkie dla nich, chociaż już mam jeden pomysł podobny do tego.

    OdpowiedzUsuń
  21. Czyli to brzoza daje takie ładne efekty? Super mam kilka w ogrodzie, więc mogę robić swój wianuszek :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Pierwszy skradł moje serce! Jest cudowny. Spróbuję podobny zrobić u siebie

    OdpowiedzUsuń